پایان نامه مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم ها: ارائه الگوی جامع سنجش انگیزش کارکنان مطالعه موردی صنعت نفت ایران |
![]() |
1-3- تعریف مسئله و موضوع تحقیق. 2
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق. 4
1-5- سؤالات و فرضیات تحقیق. 4
1-6- روش تحقیق. 4
1-7- مراحل انجام تحقیق. 5
1-8- چارچوب و ساختار تحقیق. 5
فصل 2: ی بر منابع 7
2-1- مقدمه. 8
2-2- ماهیت و مفهوم انگیزش.. 8
2-3- نظریههای انگیزش.. 10
2-3-1- نظریههای محتوایی. 11
2-3-2- نظریههای فرایندی. 15
2-4- مدلهای انگیزش.. 19
2-4-1- مدل مشخصه های شغلی. 20
2-4-2- مدل انتظار پورتر و لاولر. 26
2-5- مدل جامع سنجش انگیزش.. 29
2-6- نتیجهگیری. 44
فصل 3: روش تحقیق و ارائه مدل 46
3-1- مقدمه. 47
3-2- روش تحقیق. 47
3-3- مدل مفهومی تحقیق. 48
3-4- ابعاد و جنبهه ای تحقیق. 49
3-5- روشهای جمعآوری اطلاعات. 51
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 53
3-7- قلمرو موضوعی تحقیق. 55
3-8- قلمرو مکانی و زمانی تحقیق. 55
3-9- جامعه آماری. 55
3-10- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه. 55
3-11- روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات. 56
3-11-1- ضریب همبستگی پیرسون. 57
3-11-2- رگرسیون چندگانه. 57
3-12- جمع بندی. 58
فصل 4: نتایج و تفسیر آنها 60
4-1- مقدمه. 61
4-2- مطالعه موردی. 61
4-3- ویژگیهای جمعیت شناختی. 62
4-4- بررسی آزمونهای استنباطی. 65
4-4-1- بررسی میزان همبستگی بین شرکتها 66
4-4-2- بررسی میزان همبستگی بین رضایت از پاداشهای فردی و اهمیت پاداشهای فردی 67
4-4-3- بررسی و تایید مدل پیشنهادی. 68
4-5- نتیجهگیری. 72
فصل 5: جمعبندی و پیشنهادها 74
5-1- جمعبندی. 75
5-2- پیشنهادها برای محققان آینده 77
5-3- محدودیتهای تحقیق. 77
مراجع 79
پیوستها 82
فهرست اشکال
شکل (2-1) فرایند انگیزش (فیضی، 1385) 10
شکل (2-2) سلسله مراتب نیازهای مازلو. 12
شکل (2-3) مدل مشخصه های شغلی هاکمن و اولدهام (رابینز، 1997). 21
شکل (2-4) 23
شکل (2-5) مدل اصلاح شده پورتر و لاولر. 26
شکل (2-6) وارد کردن اثر ساختار سازمانی در مدل ویژگیهای شغلی(هاکمن و اولدهام) 32
شکل (2-7) وارد کردن اثر ساختار سازمانی در مدل ویژگیهای شغلی(براس) 32
شکل (2-8) وارد كردن اثر عوامل فراموش شده داخلی و خارجی. 33
شکل (2-9) بازسازی حالات روانشناختی. 35
شکل (2-10) تصحیح رابطه بین تلاش و پاداش مطلوب. 37
شکل (2-11) مدلسازی رضایت و انگیزش و وارد كردن اثر قدرت نیاز به رشد فردی. 39
شکل (2-12) شفاف سازی ارتباط مدل با نظریه انتظار وروم 40
شکل (2-13) اصطلاحات عمده در مدل انتظار و مشخصه های شغلی و مفاهیم آنها 42
شکل (2-14) استانداردسازی اصطلاحات دو مدل. 43
شکل (2-15) تجمیع مدلهای اصلاح شده مشخصه های شغلی و انتظار. 44
شکل (3-1) چارچوب مفهومی برای الگوی تحلیلی تحقیق. 49
شکل (3-2) مراحل انجام تحقیق. 59
شکل (4-1) موقعیت پنج معادله رگرسیونی در مدل پیشنهادی. 69
شکل (4-2) مدل تجدید نظرشده 72
فهرست جداول
جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن. 63
جدول (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس.. 63
جدول (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات. 64
جدول (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل. 64
جدول (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار. 64
جدول (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پست سازمانی. 65
جدول (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت استخدامی. 65
جدول (4-8) نتایج بدست آمده از همبستگی بین شرکتها 66
جدول (4-9) نتایج بدست آمده از همبستگی میان اهمیت و رضایت از پاداشهای فردی. 67
جدول (4-10) متغیرهای مستقل برای هر معادله رگرسیونی به همراه ضریب اهمیت آنها 70
جدول (4-11) نتایج حاصل از معادلات رگرسیونی برای رضایت از پاداشهای داخلی در ارتباط با متغیر عملکرد 71
جدول (4-12) متغیرهای مستقل برای هر معادله رگرسیونی به همراه ضریب اهمیت آنها برای مدل تجدیدنظرشده 73
چکیده
طی چند دهه اخیر، با قبول این واقعیت که منابع انسانی سرمایه های اصلی یک شرکت محسوب میشوند، مفهوم انگیزش به کار توجه بسیاری از محققین را به خود جلب نموده است. در عین حال انگیزش، مفهومی است پیچیده که همواره مورد توجه جامعه شناسان و روان شناسان بوده است ، ولی در عین حال این دو گروه هیچگاه نتوانسته اند در باب ماهیت ، علل و معادلهای مفهومی انگیزش به اجماع دست یابند. اهمیت این موضوع محققین را برآن داشته است تا ضمن توجه به برداشتهای متفاوت از مفهوم انگیزش در مکاتب جامعهشناختی و روانشناختی، با رویکردی جامع، مدل سنجش انگیزش کارکنان را ارائه نمایند. یکی از جدیدترین مدلهای ارائه شده در این زمینه حاصل تجمیع دو مدل شناختی-اجتماعی مشخصههای شغلی و شناختی انتظار است.
درتحقیق حاضرتلاش شده است تا مدل مورد نظر را توسعه داده و با توجه به شرایط بومی کشور ایران و به طور مشخص صنعت نفت ایران، آن را برای سنجش انگیزش کارکنان شرکتهای تابعه صنعت نفت مورد استفاده قرار دهیم. در مدل توسعه یافته، «باورها، ارزشها و اعتقادات» به عنوان بعدی جدید و تاثیر گذار بر «تلاش» به ابعاد «رضایت از پاداشهای داخلی و خارجی»، «اهمیت پاداشهای داخلی و خارجی»، «شدت نیاز به رشد»، «انگیزش داخلی و خارجی»، «رضایت از پاداشهای مطلوب»، «انگیزش کل» و «عملکرد» اضافه شده است. اضافه نمودن بعد باورها و ارزشها و نیز در نظر گرفتن تاثیر دولت بر پاداشها، این مدل را از مدل گذشته متمایز می کند. نتیجه تحقیقات که با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS حاصل شد، تاثیر این بعد را در مدل مزبور مورد تایید قرار میدهد.
ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-10-03] [ 03:36:00 ب.ظ ]
|